Game Box

Konzol és pc-s játékok,régi és új,ahogy jön...

Friss topikok

  • thugedge: teljesen korrekt ismertető,gratulálok és ha jól olvastam vmi fórumon,akkor jön majd a 2. rész is v... (2007.08.09. 14:57) És az utolsó játék: Overlord

Linkblog

HTML

Stranglehold: Lassitsunk!

2007.09.10. 16:57 | Gabe-18 | Szólj hozzá!

 

Aki látta a Hard Boiled,magyar címen Fegyverek Istene cimű mozit valamikor,az biztos előnyben van velem szemben mikor a Stranglehold cimű akciójátékról kell mondani valami szépet.Mivelhogy a játék közvetlen folytatása a John Woo rendezte filmnek,és a neves szakember a játék elkészitésében is nagy szerepet játszott.

 

Persze a játék nem követ valami oscar díjas forgatókönyvet,maffia,elrabolt feleség,végső leszámolás,és efféle párszor már előtt témákat követünk végig.De ebben a játékban nem is a történet lesz amiért leülünk elé… Már az első hirek után tudni lehetett hogy itt egy teljessen vérgőzös akciójátékal lesz dolgunk.Ellenségek százai,millió ellőt töltény,miszlikre rombolható környezet… Na és persze a Mátrix óta „bullet time” néven elhiresült megoldás,mikor a legnagyobb akcio közben lelassulnak az események hogy még látványosabb ,és jelen esetben számunkra némileg még irányithatóbb legyen.Persze sokan egyből kirakták az egyenlőségjelet a Stranglehold és a Max Payne között.Nagyot nem is tévedtek.

Végülis tehát egy külsőnézetes játékal van dolgunk,amit az Unreal 3 grafikus,és a Havok fizikai motor hajt.Ez már önmagában garancia arra hogy olyan rossz nem lehet.De ha elkezdünk játszani hamar kiderül hogy szerencsére ezek az eszközök jó kezekbe is kerültek,és a játék legalább olyan szép,mint amilyen élmény egy veszett tűzharcba bonyolódni 4-5 ázsiai maffiózóval...Mármint a játékban ugye... .Mindezt egy  Tequila nevű rendőrfelügyelőt irányitva tehetjük meg,aki az emlitett Hard Boiled film főszereplője is volt.Tequila barátunk igen akrobatikus képességekkel bir,és bár nem egy Neo,de azért lehet vele repkedni bőven.Gyakorlatilag a golyók elől elugrálás,fedezékekbe vetődés,korlátokon-pallókon való csúszkálás,futkosás teszi az egész játékot pergővő,és látványossá.Ennek tetjébe jön az emlitett „bullet time” ,pár speciális lehetőség,és a szétrombolható környezet.

Ezt pedig komolyan kell venni,itt nem csak arról van szó hogy egy teremben van 5 ablak akkor azt betörhetjük.Itt jó ha a csata végére marad 5 tárgy ami nem lett szétlőve vagy összetöreve… Iszonyatos pusztitást vihetünk végbe az összes helyszinen.Ha valahova elbújunk és biztos fedezéknek tünik,akkor számoljunk vele hogy jó esélyel pár pillanat alatt a biztonságos kis pontunkat rommá lövik.Olyan kis extrákról már nem beszélve hogy ha pl. egy lelőt ellenfél ráesik az asztal lábára akkor kitöri azt és az asztal is felborul,tehát a fizika és rombolás nagyszerű.

A grafik ugye U3,ami azért már önmagában garancia.Bár halottam olyan véleményt aki szerint „ocsmány” a grafika,az nem tudom mit nézhetett.Bár kétsékivül nem az a szint mint amit a Gears of War-ban láthattunk,de egyrészt érezhetően egy egész más grafikai stilust akartak itt megalkotni,másrészt a terep rombolhatósága is nyilván követelt áldozatot a grafika oltárán.Ettől függetlenül nagyszerüen néz ki.

Magára az irányitásra nem térnék ki,azt mindenki 10 perc alatt kitapasztalja,nézzük inkább a speciális dolgokat.A legfontosabb a „bullet time” amihez egy jelzőcsikunk van,ha aktiváljuk ez kezd fogyni,amig tart,addig lesz minden lassabb.Ha visszatérünk a normál időbe,akkor a csik elkezd visszatöltődni.Éretelmszerüen kulcskérdés hogy jól használjuk ki a „bullet time”-ot,és gyakran érdemes visszahuzódni,várni míg visszatöltődik.Rententő látványos igy osztani a népet,párosulva  a nagyszerü fizikával.Óriási mikor oldalra-hátra vetödsz közben az ellenkező irényba lősz,a találatok nyomán dől össze a fal,az ellenfél a fejlövés nyomán rongybabaként nyeklik hátra,mindez lelassitva… Tényleg egy élmény.

Ezen kívül 4 speciális képessége van felügyelőnknek.Ezt egy 4 szeletre osztott kör jelzi,benne 4 jel.Ezt a jelzőt nekünk kell feltölteni,az ellenfelek gyilkolásával.Amelyik jelet már elérte a sáv,azt használhatjuk,a D-pad megfelelő irányba nyomásával. Az első nem is igazán spéci képesség,csak egy sima energia adag,amolyan adrenalin fröccs.Nem tul nagy,de bárhol benyomhatjuk,és kapunk egy kis energiát.Amúgy a pályán lévő elsősegélycsomagok full-ra töltik az energiánkat,de azokért ugye el kell menni,és erre sokszor nem lesz idő egy tűzharc közepén.A második képesség egy egyszeri lövés a pisztolyunkból.Ilyenkor a kamera nagyon ráközelit az aktuális célpontra,a környezet mozgása lelassul,és könnyen lehet egy halálos lövést elereszteni.Érdekes módon mindegy ha éppen nincs nálunk pisztoly,ezt akkor is alkalmazhatjuk.Harmadik tulajdonság egy extra tár töltény a kezönkben lévő fegyverbe.Amig ez tart sokkal nagyobbat sebzünk,le is lassul a környezet,ugyhogy ez igan hatásos tud lenni.Negyedik egy pedig amolyan berserker mód,ilyenkor Tequila teljessen bevadul és egy helyben forgolódva szétlő mindenkit aki látótávolságon belül van.Itt nem is mi irányitunk,csak a mészárlást nézhetjük végig.Persze minél erősebb képességet alkalmazunk,annál nagyobbat emészt fel köralakú kis kijelzőnk sávjából,tehát nem lehet lépten nyomon benyomkodni hiszen utána időbe telik feltölteni megint.Érdemes tehát beosztani és jó helyen alkalmazni.

Mindenképp érdemes még megemliteni hogy igen látványos elem amikor Tequila felugrik lépcsőkorlátokra,asztalokon csúszik át,kábeleken siklik  két épület között,és mindeközben persz lőhetünk a gaz ellenre.Egyetlen baj ezzel hogy ezek a legtöbször autómatikusak,tehát egy asztalra felugrunk,akkor azon végigcsúszik.Ez akkor baj,ha mondjuk a túloldalon van egy energiacsomag,mi meg még alig sérültünk,mert akkor óhatatlanul belcsúszik emberünk,és felveszi.Ez nekem többször okozott heveny káromkodási ingert…

Gyilkolni jópár eszközel lehet,lesz pisztolyunk,shotgun,géppisztoly,gránátok,és néha még rakétavetőbe is belefuthatunk.Ha már semmink sincs,akkor kézzel is üthetjük a delikvenseket,de ez nem sok jóval kecsegtet számunkra,nem ugy nekik,de erről kicsit később.Egyszerre két fegyverünk lehet,de minden földön heverő fegyvert felvehetünk,és azonnal lecserélhetjük a nálunk lévőre.Az ellenfelek is ezeket alkalmazzák tehát ,csak a legvégén futunk bele pár kést vagy shuriknet dobálo fazonba.

A minél stilusosabb és rövid időn belül több lelőtt ellenfelet csillagokal jutalmazza a program.Ennek értékét maximum a pályavégi statisztikában,meg a Extra menüben láttam ahol ezekért a csillagokért vásárolhatunk ha jol vettem ki.Játékmenetbeli kihatást én nem érzékeltem.

Negtaivumként sokmindent nem tudok felhozni.Az egyikről már irtam, hogy néha ugy veszünk fel elsősegély csomagot hogy nem is akarjuk.A másik hogy néha a találat érzékelés nem tökéletes.Ez akkor fordul elő ha mondjuk karon vagy lábon lövünk egy ellenfelet,akkor némi animácio kiséretében szenved,egy lábon ugrál vagy hasonlók.Na ilyenkor ha ujra rálövünk,néha bizony semmi hatása a találatnak,és olybá tünik csak akkor lehet hatásos találatot elérni ha az animácio a végére ért.De ez csak ritkán van igy,máskor simán kilőhető ilyenkor is…Kicsit fura… Még érdekes volt hogy néha ha az ellenfelek elég közel kerültek,és lövöldözés helyet ütni tudtak,akkor egy-egy ilyen csapás jóval több energiát vett el,mintha hátbalőttek volna.Ha hárman körbevettek pikk-pakk agyonvertek ha nem huztam el onnan gyorsan,lövedékből sokkal többet kibirt Tequila barátom.Na mindegy,tartsuk a távolságot… J

Azt viszont meg kell emlitenem hogy a játék stilusából adódóan szinte sír az egér-el való célzásért,és itt egyértelműen kiütköznek a kontrolleres irányitás hátrányai.A rengeteg hirtelen irányváltás közbeni célzást nehéz lekontrollálni az analóg karokal,ugyhogy kezdő konzol játékosoknak nem biztos hogy jó alany a program.Igaz én itt se voltam hajlandó az auto aim-ot bekapcsolva hagyni,úgy nyilván könnyebb.Amúgy 4 nehézségi fokozat közül választhatunk,amiből a legnehezebb „Hard Boiled” csak egy végigjátszás után jön elő.

Hát nagyjából ennyi lenne a Starnglehold.Igazán nagyszerű játék a Max Payne nyomdokain,next-gen megvalósitásban.Aki az efféle „mindent bele” akciót kedveli,annak kötelező darab.A X360-as verzió már beszerezhető,a PC-s is ebben a hónapban érkezik.

 

ÉRTÉKELÉS (Xbox 360 verzióról)

Grafika:            9/10

Hang-Zene:     10/10

Hangulat:         8/10

                   Összhatás: 8.5/10

Verziók:Xbox 360,PC,PS3         

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gamebox.blog.hu/api/trackback/id/tr7161936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása